עבודות.קום

יום שישי, 26 במרץ 2010

חינוך לגיל הרך

לימודי חינוך לגיל הרך כוללים בתוכם התמחות במקצוע הגננות וכן במקצוע ההוראה עד לכיתות הנמוכות בחטיבת ביניים. במסגרת לימודי חינוך לגיל הרך, מגישים הסטודנטים עבודות אקדמאיות שונות ומגוונות בהתאם לקורסים השונים אותם הם לומדים. במהלך התואר מוגשות עבודות מחקר ועבודות פרו - סמינריון ובסוף התואר מוגשות עבודות סמינריון בנושא המחקר, העוסק באחד מהתחומים הקשורים לחינוך לגיל הרך.
הקורסים הנלמדים בחינוך לגיל הרך ובמסגרתם מתקיימות בחינות אקדמיות ומוגשות עבודות אקדמיות הם בין השאר: מבוא לפסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה התפתחותית של הילד ועוד. בנוסף, עבודות מחקר שונות יוגשו במסגרת לימודים מעשיים שכוללים תקשורת בין גננת הורים וקהילה לדוג' או תכניות משחק ולמידה. במסגרת לימודי חינוך לגיל הרך נלמדות מיומנויות למידה שעל ילד בגיל הרך ליישם. סטודנטים לחינוך לגיל הרך נוהגים להגיש בעצמם עבודות שממחישות מיומנויות אלה. הגשת העבודות על ידי הסטודנטים מתבצעת על מנת לסייע להם להבין את נקודת מבטו של הילד.
במסגרת הלימודים, מגישים הסטודנטים גם עבודות שכוללות מערכי שיעור מובנים, אותם יצרו ופיתחו בעצמם, בהתאם למתווה התכנית הכללי שניתן להם. הסטודנטים גם קוראים ומנתחים מאמרים ומחקרים בתחום. במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע רב בגישות שונות ושיטות שונות להוראת הגיל הרך, כמו שיטות להוראת קריאה, לימודי מוזיקה, תנועה ותחושה, ומבואות שונים בתחומים שניתן להשתמש בהם להוראה לגיל הרך, כמו לימודי איכות הסביבה ועוד.
דוגמא לעבודה בחינוך לגיל הרך: 'לימודי קרוא וכתוב לילדים בגן'. בעבודה בנושא זה ניתן לדון בשאלת הקדמת הלימוד של הקריאה והכתיבה ולכלול תיאוריות המצדיקות או מפריכות את העניין. ניתן לבצע את עבודת המחקר באמצעות מחקר איכותני בנושא על ילדים בגיל הרך שחווים לימודים מסוג זה, והאם הדבר אכן מייעל את הידע שלהם ומכשיר אותם לקראת לימודים בבית ספר יסודי, או שאין בכך הכרח כלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה