עבודות.קום

יום חמישי, 1 באפריל 2010

יזמות עסקית

תחום יזמות עסקית נלמד במסגרת לימודי מנהל עסקים. עבודות אקדמיות ביזמות עסקית עוסקות בכל הקשור ליוזמה להקמת עסק חדש, או מעבר לכך, הקמת תחום פעילות או פרויקט חדש.
בעבודות בתחום זה יש לתת רקע תיאורטי לגבי יזמות באופן כללי, מהי, מה מטרתה, אסטרטגיות יזמיות, ומאפיינים של יזמים. העבודות בתחום זה מחולקות למספר תחומי משנה.
* יזמות - מוצרים חדשים/עסק חדש - עבודות אלה מנתחות אירוע יזמי כלשהו על פי מודלים תיאורטיים ופרמטרים כלכליים-עסקיים. במקרה זה, ניתן לבחור ארגון או עסק ולנתח בעבודה את ההיבט היזמי שלו, על פי הקריטריונים השונים. בכתיבת עבודות בנושא יזמות עסקית יש להתייחס לבחירת העסק באותה יזמות, והאם היא אכן נועדה על מנת ליישם את הרעיונות העסקיים שלו ולשם כך לענות לצרכי האוכלוסיה אליה הוא פונה. לדוגמא, ניתן לנתח את רשת "ארקפה" כפרויקט יזמי, ולהתייחס ליזם עצמו, לאסטרטגיית היזמות וכן לנתח את העסק על פי מודלים עסקיים כמו SWOT ופורטר.
* סוג נוסף של עבודות הן פרויקטים המציגים יוזמה עסקית חדשה, לעסק חדש או יוזמה פנים ארגונית כלשהי. בפרויקט מסוג זה יש לבצע ניתוחים עסקיים רחבים, כולל ניתוח על פי מודלים וניתוח כלכלי-חשבונאי (רווח והפסד, תזרים מזומנים). כל זאת בכדי לבדוק את הכדאיות של היזמות. בסיכומה של עבודת המחקר יש להראות האם היזמות העסקית נכשלה או לא, ובמידה והיזמות הצליחה, יש להראות מה הגורמים לכך ומה התרחישים העתידיים של המשך ההצלחה העסקית. סוג זה של עבודות דומה במידת מה לעבודות שהן תכניות עסקיות.
* ישנן עבודות העוסקות גם ביזמות ככלי חברתי-כלכלי. לדוג', יזמות עסקית של נשים ערביות ככלי לשילוב, יזמות בפריפריה כמכשיר פיתוח והתמודדות עם אבטלה, וכד'.
* יזמות היא במקרים רבים פרי רעיון של אדם אחד או קבוצה קטנה של שותפים. לפיכך, חלק חשוב ביזמות הם היזמים עצמם. בעבודות הבוחנות את היזמים מובא ניתוח של היזם/ים על פי מודלים בתחום, כמו מודל אינטליגנציה יזמית, המודל של אדגר שיין וכו'.
בעבודה סמינריונית בנושא יזמות עסקית חשוב לזכור כי בסופו של דבר, מטרתו המרכזית של העסק בבחירת יזמות עסקית היא להרוויח כסף ולשגשג. בעבודה כדאי לפרט מה היו המכשולים העיקריים שעמדו בפני העסק בדרך ליישום היזמות העסקית, וכיצד העסק הצליח להוציאו לפועל, אם בכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה