עבודות.קום

יום חמישי, 29 באפריל 2010

מערכות מידע

מערכות מידע מאפשרות לנהל כל מידע בצורה ממוחשבת ומטרתן לאפשר לארגונים או ליחידים לאחסן מידע לנהל אותו ולעבד ולשמור אותו לשימוש מאוחר יותר. הנושא נלמד בעיקר במסגרת של לימודי מיחשוב ותוכנה, אך גם במסגרת לימודי מנהל עסקים, בה המיקוד הוא יותר בהיבטים הניהוליים של הנושא ופחות בהיבטים של תיכנות. לדוגמא, בדיקת יעילותה של מערכת מידע לארגון, סקירת היתרונות שלה, סוגים של מערכות מידע (ERP, CRM וכד'), הטמעת מערכות מידע וכד'. במסגרת לימודי מערכות מידע, רוכשים הסטודנטים השכלה בתחום ולומדים כיצד ליצור, לאפיין, לנתח ולתחזק מערכות מידע מסוגים שונים, כמו גם אבטחת מערכות מידע. בנוסף, הם מגישים עבודות אקדמאיות שונות בנושאים הרלוונטים לידע שרכשו במערכות מידע.
ניתן לכתוב עבודות אקדמאיות בנושא מערכות מידע ואף לנסות לבנות מערכות מידע בסיסיות בעבודות מחקר שונות, ולהציג את מטרתן והפונקציות שהן מתפעלות. כמו כן, ניתן לכתוב עבודות אקדמאיות כלליות במערכות מידע שיעסקו בניתוח של מערכות מידע קיימות, הדרך שבה הן פועלות ואופציות לשיפור או ייעול שלהן לטובת הארגון או היחיד שמשתמש בהן.
בעבודה בנושא מערכות מידע ניתן לעסוק בניתוח מערכות מידע במרפאת שיניים מסוימת. בפרקי העבודה תינתן התייחסות למבנה הארגוני של המרפאה ביחס לשימוש שהיא עושה במערכת המידע שלה, ניתוח לוגי של מערכת המידע, יעילותה ואפשרויות פיתוח ושיפור שלה לטובת שיפור איכות השירות והעבודה במרפאה.
עבודת מחקר נוספת במערכות מידע ניתן לכתוב על ניתוח מערכת מידע באגף שיווק ומכירות בארגון כלשהו. בעבודה יש לנתח את אגף השיווק והמכירות ביחס ליעדיו ומטרותיו, בהתאמה לשימוש במערכת המידע שבה הוא נעזר על מנת לממש אותם. בעבודה תיבדק האופציה לשיפור ושכלול מערכת המידע על מנת לייעל את עבודת השיווק והפרסום באותו אגף.
ככל מסמך אקדמי, גם כתיבת עבודה אקדמית במערכות מידע צריכה להיעשות על פי כללים מסודרים, כולל רשימה ביבליוגרפית מסודרת שתפרט את המקורות ששימשו בכתיבת העבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה