עבודות.קום

יום שבת, 24 באפריל 2010

לימודי עבודה

לימודי עבודה עוסקים בכל מה שקשור להיבטים שונים של עולם העבודה והתעסוקה, כולל יחסי עבודה וניהול משאבי אנוש בארגונים, ובמסגרת הלימודים יש גם לערוך עבודות ומחקרים בתחום. עבודות אלה עשויות לבחון היבטים עסקיים, כמו השפעת שביעות רצון על תפוקה; היבטים כלכליים של שוק העבודה, כמו השפעתן של שביתות על המשק; היבטים משפטיים, כמו שימוש בגישור בעולם העבודה; היבטים חברתיים כמו אפליית נשים בתעסוקה; והיבטים של מדיניות ציבורית, כמו מקומה של המדינה ותפקידה כרגולטור.

עבודות אקדמיות בלימודי עבודה יכולות לדון בקשרים בין משתנים שונים, כמו לדוג': הקשר בין רמת שחיקה בעבודה לבין רמת שביעות רצון בעבודה של העובד. במסגרת עבודה אקדמית זו ניתן לבחור ארגון ספציפי שבו מתקיימים יחסי גומלין בין ראשי הארגון לעובד, לנתח אותם ולבדוק כיצד רמת שחיקה ולחץ בעבודה עשויות לפגוע ברמת שביעות רצונו של העובד מעבודתו בארגון ואלו השלכות יש לכך על רמת התפוקה שהוא מספק ועל איכות העבודה שלו. בעבודה ניתן לבחון ולמדוד קריטריונים שעשויים לגרום לשינוי חיובי בגישתו של הארגון כלפי העובד וכתוצאה מכך, עליה ברמת שביעות רצונו של העובד מן הארגון.
עבודות אקדמאיות בלימודי עבודה יעסקו גם בכל נושא יחסי עבודה, דיני עבודה ואיגודי עובדים שונים, כמו לדוג': זכויות עובדים בעת סיום חוזה עבודה מול המעסיק, או זכויות עובדים שמתאגדים תחת וועד עובדים בארגונים שונים.
כמו כן ניתן לכתוב עבודות אקדמיות בתחום של ניהול משאבי אנוש.
דוגמא נוספת לעבודה אקדמית, שתעסוק בהיבט אקטואלי, יכולה להיות על יחסי עובד מעביד - במצב של עבודה מהבית. העבודה תעסוק בבחירה של מעסיקים להעסיק את העובדים שלהם, במקביל לעבודה במשרדי החברה או לעיתים בנוסף לה, גם בעבודה מהבית. בעבודה זו ניתן להתייחס לשאלות כמו עד כמה יעילה עבודתו של מועסק מהבית, מה היתרונות ומה החסרונות לכך, כיצד מנסה המעסיק לממש את פוטנציאל העבודה מהבית, לחיזוק הקשר של העובד עם החברה ולייעול העבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה