עבודות.קום

יום שישי, 9 באפריל 2010

מלונאות

מלונאות, ענף האירוח בבתי מלון, הוא מקצוע מבוקש במיוחד בשנים האחרונות לאור העובדה שהתיירות היא ענף הנמצא בצמיחה מתמדת. קשה למצוא הגדרה מדויקת למילה מלונאות. ניתן לומר שמלונאי הוא אדם העוסק במתן שירותים בבית-מלון. שירותים אלו כוללים אירוח אנשים, הספקת שירותי לינה, האכלה, וארגון המערך הכולל של האירוח במלון: ארגון וניהול חדרי המלון, שירותי האוכל, ואם יש כאלה במלון, גם ארגון שירותי הבידור במלון.

הבאים ללמוד את מקצוע ניהול המלונאות ילמדו שלושה נושאים עיקריים: ניהול אגף החדרים, ניהול מזון ומשקאות וניהול כללי בהקשר של מלונאות: בין השאר מימון ושיווק, משאבי אנוש ותפעול כוח אדם, מנהל עסקים, ניהול ארגונים, ניהול והפקות אירועים, ועוד.

כתיבת עבודה אקדמית בתחום המלונאות יכולה, איפוא, להיות במגוון נושאים, החל מתזונה ומסעדנות, הפקת אירועים, משאבי אנוש, ועוד.
עבודת מחקר בנושא מסעדנות יכולה ואמורה לעסוק בנושא הטיפול בחומרי הגלם והמוצרים הקשורים למסעדה, נושא התכנון העסקי של מסעדה, נושא הניהול הכספי ועוד.
עבודה סמינריונית במלונאות ותיירות יכולה לעסוק בנושא מסוים אחד הקשור ללימודי המלונאות או בנושא כללי הקשור למלונאות. נושא מסוים כזה יכול להיות בניהול וארגון אגף חדרי המלון. עבודה בנושא הזה תכלול התייחסות לעיצוב החדרים, עיצוב מערך החדרים בכל קומה, תכנון מתן השירותים בכל חדר, ועוד.
נושא כללי אחר יכול להיות משאבי אנוש וניהול כוח אדם, כולל תקשורת בין-אישית. בהקשר לנושא המלונאות, עבודת סמינר כזו תתייחס לניהול כל עובדי המלון, החל מהשומרים וכלה במנהלי החטיבות השונות במלון, קרי חטיבת מזון ומשקאות, חטיבת אבטחה, חטיבת בידור וכדו'.

בבואו להגיש הצעת מחקר לעבודת תזה, יבחר התלמיד לתואר שני בלימודי מלונאות, נושא מסוים, אותו ניתן לעיתים לבחור מתוך רשימת נושאים שיגיש לו המנחה לעבודת התזה. נושא כזה יכול להתמקד יותר בנושא מיוחד מתחום המלונאות, למשל, עבודת תזה על סיפור הצלחה בתחום המלונאות, או מערך המלונות בים המלח.

בכל עבודה - עבודה אקדמית רגילה, עבודת סמינר או עבודת תזה - יש להיעזר במקורות אשר יעזרו לבסס את המחקר. במקרה של מלונאות, יהיה על מחבר העבודה לחפש ספרות בנושא מלונות, תיירות, אירוח, וכיוצא בזה. את המקורות יש להביא ברשימה ביבליוגרפית, עפ"י כללי הכתיבה האקדמית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה