עבודות.קום

יום רביעי, 28 באפריל 2010

עבודה סוציאלית

כתיבת עבודות בעבודה סוציאלית תיעשה תוך שימוש בחומר תיאורטי בתחום ותוך שימוש במחקר ובפרקטיקה של ניסיון עבודה עם קהילות ויחידים המשתמשים בשירותי הרווחה והעובדים הסוציאליים. עבודה סוציאלית היא מקצוע טיפולי לכל דבר והעוסקים בו מקיימים פגישות עם משפחות, יחידים וקהילות שנתקלים בקשיים חברתיים מסוימים, אם הם נוער במצוקה, נשים מוכות, עבריינים בשיקום, נפגעי סמים, או זקנים הזקוקים לסעד, ועוד. העבודה הסוציאלית מתווכת בין הנזקק לטיפול סיעודי לבין הרשויות, מייצגת ותומכת בבעיותיו, כדי שיוכל להתחזק ולהתמודד עם קשייו, זאת באמצעות התבססות על ערכים חברתיים.

עבודות אקדמיות בנושא עבודה סוציאלית, יכולות להתבסס על חומר תיאורטי בלבד, אם העבודה נכתבת בשלבים ראשונים של לימודי המקצוע. החומר התיאורטי בנושא העבודה הסוציאלית הוא רב ומתבסס על נושאי מחקר כגון פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, סוציולוגיה, מדיניות ציבורית, ותפיסות עולם הומניסטיות-סוציאליות, המדגישות את חשיבות הסביבה ביחס לפרט, ואת התערבות והסיוע שלהן לקבוצות וליחידים הזקוקים לתמיכה. עבודות בשלב מתקדם של לימודי עבודה סוציאליות, עבודות סמינריוניות או עבודות תזה, צריכות להסתייע הן בחומר תיאורטי והן במחקר המבוסס על מפגשים עם אותם יחידים ואו קבוצות.

לדוגמה, עבודה סמינריונית העוסקת בנושא קהילת העולים מאתיופיה, צריכה לסקור את החומר הכתוב בנושא, כמו ידיעות וכתבות שנכתבו על הקהילה האתיופית, כיצד העוני שלהן מזקיק תמיכה סיעודית, למה הן זקוקות, מהם המשברים השונים, רגשיים, בריאותיים וכלכליים הפוקדים אותם, לבחון כיצד הם מתמודדים עם הבעיות השונות ולבחון כיצד המדינה עזרה להם להתמודד עם בעיותיהם ולפתור אותם. בנוסף העבודה צריכה להתבסס על מפגשים ספציפיים עם יחידים מהקהילה האתיופית הנעשים בשלב הפרקטיקה של הלימודים.

עבודות אקדמיות בנושא עבודה סוציאלית צריכות להיכתב על פי כללי כתיבה אקדמית מסודרים. העבודות יכילו מבוא, ראשי פרקים, פרק סיכום ורשימה ביבליוגרפית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה