עבודות.קום

יום שבת, 24 באפריל 2010

ליקויי למידה

במסגרת לימודים אקדמיים בחינוך וחינוך מיוחד, נלמד גם נושא ליקויי למידה. המונח מתייחס למעשה לשם הכולל של קבוצת לקויות המשפיעות על מיומנויות לימודיות או תפקודיות שגורמות לאדם להתקשות ברכישת ולמידת מידע ומיומנויות חדשות. בנוסף, פוגעות לקויות למידה גם ביכולת האדם להפגין ידע כללי ואחר בפני אחרים, על אף שאנשים אחרים בגילו ובמנת המשכל הדומה לשלו, כן יכולים.
בעבודות מחקר העוסקות בלקויות למידה, ניתן לבצע ניתוח של ליקויי למידה מסוימים באמצעות מחקר כמותי (שאלונים) או באמצעות מחקר איכותני (תצפיות, ראיונות וכד') ומקרי מבחן מן העבר וההווה המביאים לידי ביטוי את הבעיות שיוצרות הלקויות השונות והדרכים להתמודד איתן.
באמצעות שימוש בחומר תיאורטי ומחקרים ניתן יהיה לענות על השאלה כיצד ליקוי הלמידה בו עוסקת העבודה משפיע על תפקודו של האדם שלוקה בו בתוך החברה בה הוא חי ופועל. בעבודה תנותח ההשפעה הפסיכולוגית והנפשית על האדם וכן יחס הסביבה אליו. לדוג': עבודת מחקר על ילדים בכיתה א' הלוקים בדיסלקציה וההתמודדות שלהם עמה. בעבודה ינותח מצבם של ילדים אלו, השפעת הדיסלקציה על תפקודם במסגרת הלימודים בבית ספר, האבחנה והטיפול שמתבצעים במסגרת החינוכית שבית הספר מספק, הדרכים לזיהוי הדיסלקציה אצל התלמיד ואפשרויות הטיפול בה. עוד תורחב בעבודה, התמודדות הילד עם ליקוי הלמידה הנ"ל והתמודדותו האישית והחברתית עם כך.
דוג' נוספת לעבודה אקדמית בנושא ליקויי למידה: עבודה שתסקור את שילובם של לקויי למידה במסגרת שונות. המחקר בעבודה ינתח את מצבם של לקויי למידה במסגרת חינוכית רגילה ואת היחס החברתי שלו הם זוכים והקשיים שבהם הם נתקלים. העבודה תבדוק כיצד כן ניתן לשפר את ההישגים של אותם תלמידים במערכת חינוכית רגילה, למרות היותם סובלים מהסתגלות לימודית ומדחייה חברתית. בסוג עבודה כזה ניתן לבצע מחקר שיתבסס גם על תצפית מהצד וגם על תצפית משתתפת, שבה ייקח חלק פעיל כותב עבודת המחקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה