עבודות.קום

יום רביעי, 28 באפריל 2010

פסיכופתולוגיה

פסיכופתולוגיה מתארת את ביטוין של התנהגויות החורגות מהנורמה המקובלת בחברה ועשויות להצביע על הפרעה נפשית אצל האדם; התנהגויות כגון חרדה חברתית, הפרעות אכילה, סכיזופרניה, פדופיליה, ועוד. כן זהו שמו של תחום המחקר העוסק בחקר התנהגויות והפרעות נפשיות אלו.

עבודות בנושא פסיכופתולוגיה ייכתבו במסגרת לימודי פסיכולוגיה ופסיכיאטריה, אך גם במסגרת לימודי עבודה סוציאלית. גם בלימודי משפטים וקרימינולוגיה ניתן לשלב את הנושא. בעבודות תיבחן התנהגות חריגה או הפרעה נפשית מסוימת; כיצד מופיעים התסמינים להתנהגות אצל האדם שחווה אותם, יוסבר הקשר הסיבתי האפשרי בין התופעות והתסמינים, ולבסוף לנסח הסברים לגבי התהליך הנפשי שמוביל אליהם. עבודת מחקר בנושא ניתן לערוך באמצעות ניסוי ותצפית, שיטות כמותיות-סטטיסטיות ואיכותיות; מתוך נתונים טיפוליים קיימים, והמדידות עשויות להיות באמצעות מבחנים פסיכומטריים או בשימוש בבדיקות רפואיות.

בתחום המשפט מתקיים עיסוק בפסיכופתולוגיה כאשר עולה שאלת השפיות, כלומר השאלה האם אדם מבחין בין טוב לרע, ומודע למעשיו באופן המספק את העמדתו לדין. עבודות בתחום המשפטים יכולות להתייחס לדילמות הקיימות בנושא ולבחון כיצד הן נפתרו. לדוגמה, האם פדופיליה היא הפרעה נפשית שלא צריכה לשאת בעונש, או לא?

עבודות אקדמאיות: עבודות קורס, עבודת סמינריוניות או עבודת תזה או דוקטורט בתחום פסיכופתולוגיה יכולות להתמקד בהפרעה נפשית אחת או להשוות בין שתי הפרעות שונות. עבודה שתבחן הפרעות אכילה יכולה להשוות בין אנורקסיה ובולימיה, לבחון מהן הסיבות הנפשיות לגרימת התופעה, ולבחון את הפתרונות לריפוי מהתופעות האלה. בעבודה ייבחנו גם סיבות חיצוניות לתופעה: לחץ חברתי, תדמית, וכן סיבות אישיות: ביטחון עצמי והערכה עצמית נמוכה. ייבחנו גם הסיכונים שקשורים לתופעה, יחסה של הסביבה לתופעה ועוד.

בעבודה יש לשלב בין הניסויים, התצפיות והנתונים לבין חומר מחקרי כתוב בנושא הפסיכופתולוגיה, כך שהמחקר יקבל אמינות וביסוס מדעי. במבוא לעבודה יש לפרט את ההתנהגות הנחקרת, את הדרכים לבחינתה, סקירה קצרה של החומר המחקרי שנכתב בתחום, וסקירה קצרה על מסקנות העבודה. בפרקים לאחר מכן יש לפרט את המחקר, את הנתונים ואת החומר התיאורטי, ובסיומה יש להציג סיכום שינתח את הנתונים ואת תוצאות המחקר ומסקנות שיענו על שאלת המחקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה