עבודות.קום

יום שבת, 3 באפריל 2010

ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני הנו תחום שבו אדם פרטי, או אדם השייך לחברה לייעוץ ארגוני, מסייע לארגון חיצוני, על ידי התערבות בתוך הארגון על מנת לשפר את המצב הקיים בו בכל מיני תחומים שבהם הוא זקוק לשינוי הכרחי, שיגרום ליעילותו והצלחתו.
הלימודים האקדמיים של מקצוע זה הם לרוב לימודי תעודה לבעלי תואר ראשון, או לימודים לתואר שני, כאשר מעבר ללימוד התיאורטי ולבחינות, נדרשים הסטודנטים להכין פרויקט גמר שיביא לידי ביטוי את יכולת האבחון הארגוני והיכולת לתת ייעוץ יעיל (פרקטיקום).
בעבודות בנושא ייעוץ ארגוני יוצג התחום כמשפיע ומתאים לארגונים שנמצאים בתהליכי שינוי וצמיחה משמעותיים בשלב שבו הם מתפקדים. עבודות או פרויקטים בתחום זה יעסקו בארגון ספציפי כזה או אחר ויבצעו ניתוח שלו. בעבודה עצמה יוצג המצב הקיים בארגון תוך התייחסות לבעיות וכשלים הדורשים טיפול. יוצג השינוי המרכזי שעומד לעבור אותו ארגון וכיצד באמצעות ייעוץ ארגוני, הוא יצלח אותו ביתר קלות. כמו כן, יוצג בעבודה התהליך שעבר הארגון לאחר הייעוץ הארגוני, באילו דרכים הוא תרם להתפתחות הארגון ולמעבר שלו שלב אחד קדימה בהתפתחות בזכות הייעוץ.
בכתיבת העבודה יש להדגיש מה המשמעות והחשיבות המרכזית של נתינת ייעוץ ארגוני לארגון שנמצא במצב של שפל. יש לקחת כדוגמא לניתוח במסגרת כתיבת העבודה, ארגון אחד או יותר שחוו מצב של ירידה ברווחים וכיצד ההיעזרות בייעוץ ארגוני מבחוץ תרמה ליציאת הארגון ממצב כזה. כמובן שהייעוץ מתבסס על תיאוריות ומודלים מתחומי מחקר כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה ארגונית, מנהל עסקים וכד'.
באמצעות הגשת עבודות מחקר בנושא, יוכלו הלומדים את תחום הייעוץ הארגוני לשפר את מיומנותם בזמן הלימודים במתן ייעוץ ארגוני וכשיצאו לשטח באמת, יוכלו להתמודד עם מצבים וסיטואציות לא פשוטות שנמצאים בהם ארגונים ולסייע להם בדינמיקה ובדרך הפעולה, כל זאת גם על סמך ניסיון שצברו בלימודים ובעבודה המעשית בפרויקט שהכינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה