עבודות.קום

יום שישי, 9 באפריל 2010

גיאוגרפיה פוליטית

גיאוגרפיה פוליטית עוסקת בנושאים שהם בנקודת המפגש שבין גיאוגרפיה לפוליטיקה, בעיקר נושאים כמו גבולות, ביטחון וטריטוריה, קונפליקטים של שלום או מלחמה, המבנה התפקודי-גיאוגרפי של המדינה, גיאוגרפיה של בחירות, המשאבים הטבעיים של המדינה, הרמה המקומית של המדינה ביחס לערים מסוימות, הכלכלה של המדינה או של גוש מדינות הקשורות זו בזו.

סטודנטים לגיאוגרפיה הכותבים עבודת מחקר בתחום הגיאוגרפיה הפוליטית יוכלו לכתוב עבודה על נושאים עולמיים ובין-לאומיים בתחום הגיאוגרפיה הפוליטית או יוכלו להתמקד בנושאים הקשורים למדינת ישראל ולשכנותיה.

במסגרת עבודת המחקר יש להציג את הנושא, כיצד הוא קשור לגיאוגרפיה ולפוליטיקה, את שאלת המחקר של העבודה, ניתוח הנושא, סיכום ומסקנות וכמובן מראי מקום לעבודה.

עבודות בתחום הגיאוגרפיה הפוליטית יכולות לעסוק באזור גיאוגרפי מסוים, כמו מזרח אירופה, מדינות בריה"מ לשעבר, מזרח אסיה, גוש מדינות אירופה וכמובן, בהקשר המקומי, אזור המזרח התיכון.

עבודות אקדמאיות יכולות לעסוק גם במימד הגלובאלי, כמו באימפריות, מעצמות על, הקולוניאליזם, ועוד, או במימד המדינתי של היווצרות מדינות לאום, גבולות וטריטוריה, מדינות דו-לאומיות או רב-לאומיות, ועוד.

בהקשר המקומי של מדינת ישראל יכולות להיכתב עבודות בתחום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, השפעותיו על שאלת
ירושלים, זכות השיבה. עבודה בנושא שהוא בין לאומי יכולה להתייחס לתהליכי קביעת הגבול בין ישראל ומצרים או לסכסוכי גבול כמו במקרה של חוות שבעא.
נושא מחקר מעניין אחר יכול להיות ברב-לאומיות שנוצרה באירופה לאחר פירוק בריה"מ לשעבר, ויכול להתמקד איך הדבר השפיע על יוגוסלביה לשעבר.

בתחום המקומי של המזרח התיכון לא חסרים נושאים שעליהם ניתן לכתוב עבודות. עבודות בתחום המזרחי התיכון יכולות להתייחס
למלחמת איראן-עיראק, למלחמת המפרץ והשפעותיה, למלחמת המפרץ השנייה שבה נכבשה עיראק ע"י ארצות הברית, ולהשפעות על סוג המשטר בעיראק.

כמו בכל עבודה יש להביא בסופה רשימה ביבליוגרפית לפי הכללים (כללי ה-APA או אחרים, לפי דרישת המרצה), שתציג את רשימת המקורות הספרותיים שבהם נעשה שימוש בכתיבת העבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה