עבודות.קום

יום חמישי, 22 באפריל 2010

ליברליזם

במסגרת לימודים אקדמיים בתחום מדע המדינה מועברים גם קורסים הנוגעים לליברליזם. עבודות אקדמיות מוגשות על נושא הליברליזם בהקשרים החברתיים, הפוליטיים והמדיניים שהוא נושא בחובו. עבודות אקדמיות עשויות לעסוק גם בהשפעת הליברליזם התפתחותו והתקיימותו במדינות, בתקופות שונות בהיסטוריה.

כאשר מדברים על ליברליזם מתכוונים למטרה פוליטית מרכזית שנושאת בקרבה קבוצת אידאולוגיות פוליטיות המעמידות את החופש האישי של האדם וכן את השוויון שצריך להתקיים בין בני אדם. הליברליזם מעמיד בראש החשיבות את ערכי החופש והשוויון ומהווה בסיס מוצק וסימוכין לתנועות חברתיות רבות שמשתמשות בו להצדיק את טיעוניהן ולקדם את היוזמות שלהן.

במסגרת כתיבת עבודות אקדמיות שיעסקו בליברליזם, ניתן לבחור נושא מחקר שיקיף את ההשלכות שיש לליברליזם על החברה המודרנית ועל אירועים היסטוריים שהווייתם עוסקת במאבק על קיומו של הליברליזם.
בעבודות אקדמיות שיעסקו בליברליזם בפן ההיסטורי, ניתן לבחור מדינה ספציפית בעולם שהליברליזם תרם לשינוי או שיפור התפיסה השלטונית, או לחלופין, מדינות בהיסטוריה שהליברליזם היה ערך נאור וחשוב בעיניהן והיה הגורם המקדם והמוביל של הווייתן כמדינות ועקב מהפכה או משבר כלשהו, התמוטט.
דוגמא לעבודת מחקר בנושא ליברליזם בראי ההיסטוריה: הליברליזם ברוסיה והסיבות לכישלונו בפרספקטיבה היסטורית. במסגרת כתיבת עבודת מחקר בנושא זה, ייעשה שימוש בחומר ספרותי שיכלול ספרים ומאמרים העוסקים במחקר על עליית הליברליזם ברוסיה ולסקר את הסיבות לכישלונו וההשלכות המדיניות, החברתיות והפוליטיות. העבודה תציג השפעות שהיו לכישלון שלו ברוסיה על האזרחים וכן על מדינות אחרות בעולם.

ניתן להגיש גם עבודות אקדמיות שיעסקו בליברליזם כאידיאולוגיה בפני עצמה - כיצד היא נוצרה וכיצד התפתחה לאורך השנים. במסגרת כתיבת עבודות המנתחות את האידאולוגיה הליברליסטית יפורט המודל המאפיין את הליברליזם כאידאולוגיה וכן על מה הוא מתבסס.
דוגמא לעבודה אקדמית בנושא: ליברליזם פוליטי וחופש הביטוי מול זכות הציבור לדעת. עבודה אקדמית זו תעסוק בכל מה שנוגע לערכים של חופש הביטוי במדינת דמוקרטית וכיצד הליברליזם הפוליטי חותר להשגת האפשרות ליצירת חופש ביטוי מלא, ולאפשר את הזכות לקבל את המידע באופן חופשי, תוך שמירה על ערכי חופש הביטוי וזכויות חופש הפרט והכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה