עבודות.קום

יום ראשון, 25 באפריל 2010

מדיניות ציבורית

עבודות אקדמיות בתחום מדעי המדינה יעסקו גם בכל מה שנוגע לנושא מדיניות ציבורית.
מדיניות ציבורית הנה תחום מחקר המתייחס לקבלת החלטות שמתבצעת במסגרת פוליטית בתוך מדינות שונות (להבדיל ממדיניות חוץ). לרוב, ההתייחסות היא למדינות דמוקרטיות בשל העובדה כי מדיניות ציבורית ננקטת בעיקר כלפי ולמען הציבור. הלימודים כוללים גם נושאים מתחומי לימוד אחרים כמו כלכלה (מיקרו כלכלה, תיקצוב, היבטים גלובליים), משפטים (לדוג', משפט חוקתי ואתיקה ציבורית), קבלת החלטות וכד'.
כאשר ניגשים לכתוב עבודה בנושא, ניתן לבחור היבט מסויים של מדיניות ציבורית ולנתח אותו על פי פרמטרים שונים שיעסקו בהצלחתה או כישלונה של המדיניות.
לדוגמא, ניתן לכתוב עבודה אקדמית על נושא מדיניות ציבורית בהיבט של חוקים הנוגעים לזכויות נכים. בעבודה ניתן לעסוק במצב בישראל תוך השוואה למצב במדינות אחרות והתייחסות לחוקים הקיימים בכל מדינה. חשוב לציין כי במקרה ומבצעים השוואה של היבט כלשהו בין מדינות, יש לעשות זאת בין מדינות בעלות משטר דומה, ובמקרה זה - דמוקראטי. בעבודת מחקר בנושא זה ינותחו החוקים ויוצג ההיגיון שעומד מאחורי חוקים אלו. כמו כן, ייבחנו בעבודת המחקר סיבות לכך שלא חוקקו חוקים נוספים שיכלו להיקבע במסגרת המדיניות הציבורית. בעבודה ניתן גם להתייחס לפעולות ולמאבקים מצד ציבור הנכים בפרט וציבור האזרחים של אותה מדינה בכלל, על מנת לשנות את המדיניות הציבורית ולהוסיף חוקים נוספים לטובת אותו ציבור.
עבודה אקדמית אחרת בתחום זה יכולה לעסוק בהתנגדות הממשלה במדינת ישראל לחוק אוויר נקי, ולבחון את הסיבות להתנגדות הממשלה לחוק שאמור להבטיח את בריאותם של אזרחי מדינת ישראל וזאת באמצעות הגבלות חמורות יותר על כל מה שנחשב כמזהם אוויר כגון מפעלים, רכבים ועוד. בעבודה ייבדקו הסיבות להתנגדות, האינטרסים השלטוניים שעומדים מאחוריה, וכן מה הפעולות והמאבקים שמנהלים האזרחים על מנת לשנות את המדיניות הציבורית בנושא.

מקורות לעבודות בתחום זה יכולים להיות, בנוסף מספרים ומאמרים, גם מסמכים רשמיים מארכיונים ופרוטוקולים של ישיבות, ועדות וכד'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה